O nas
Organ prowadzący
Organem prowadzącym Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii „Pałacyk” w Radomiu jest osoba fizyczna - pan Tomasz Byzdra.
O nas
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii „Pałacyk” w Radomiu jest placówką socjoterapeutyczną powołaną w roku 2013 przez zespół osób mających na uwadze dobro dziecka. Stanowimy zespół doświadczonych terapeutów, psychologów i pedagogów, dla których praca jest pasją, a satysfakcję czerpiemy z obserwowania postępów naszych podopiecznych. Prowadzimy wszechstronne działania wychowawcze, edukacyjne i terapeutyczne. W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielamy wsparcia zarówno wychowankowi, jak również jego rodzinie.
Charakterystyka placówki
Ośrodek jest niepubliczną, feryjną placówką koedukacyjną, przeznaczoną dla dzieci i młodzieży, która z powodu zaburzeń rozwojowych, trudności w uczeniu się i zaburzeń w funkcjonowaniu społecznym jest zagrożona niedostosowaniem społecznym i wymaga stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy oraz specjalistycznej pomocy psychoedukacyjnej.
W skład Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii „Pałacyk w Radomiu wchodzi Szkoła Podstawowa im. Alberta Einsteina dla uczniów klas IV-VIII.
Zajęcia w szkole odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15. 00. Różnorodne metody dydaktyczne pozwalają nauczycielom dostosować proces nauczania do potrzeb uczniów, uwzględniając ich indywidualne predyspozycje, zainteresowania oraz poziom wiedzy. W szkole odbywają się dodatkowe zajęcia umożliwiające wyrównanie zaległości edukacyjnych oraz rozwijające zainteresowania.
Dokładamy wielu starań, aby wspólnie tworzyć bezpieczną społeczność, w której panuje szacunek, zaufanie, tolerancja i atmosfera życzliwości.
Do Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii „Pałacyk” w Radomiu wychowankowie przyjmowani są na wniosek rodziców lub opiekunów oraz na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym wydanego przez właściwą poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Misja Ośrodka
Misją i głównym zadaniem Ośrodka jest eliminowanie przyczyn i przejawów zaburzeń zachowania oraz przygotowanie wychowanków do życia zgodnego z obowiązującymi normami społecznymi i prawnymi.
Model absolwenta
Realizując misję Ośrodka, dążymy, aby Absolwent Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii „Pałacyk” w Radomiu:
- umiał rozróżnić dobre i złe zachowanie;
 - starał się przewidzieć skutki swoich działań;
 - kierował się takimi wartościami jak: uczciwość, sprawiedliwość, opiekuńczość, szacunek;
 - znał i stosował zwroty grzecznościowe;
 - umiał współpracować w grupie;
 - szanował tradycje rodzinne, szkolne i narodowe,
 - był tolerancyjny wobec odrębności innych;
 - potrafił budować przyjazne relacje;
 - stosował się do zasad ekologii;
 - dbał o zdrowie własne i innych;
 - przestrzegał zasad higieny osobistej;
 - kształtował właściwe nawyki żywieniowe;
 - był świadomy zagrożeń wypływających z zażywania używek;
 - wyrażał siebie w sposób akceptowalny społecznie;
 - był przygotowany do dalszej nauki;
 - dążył do rozwoju osobistego;
 - dbał o piękno mowy ojczystej;
 - umiał porozumieć się w języku obcym;
 - rozwijał aktywność fizyczną;
 - wzmacniał poczucie własnej wartości.
 
Główne założenie
Traktujemy dziecko jako część systemu, w którym funkcjonuje, buduje relacje, komunikuje się i wchodzi w liczne interakcje. System to szeroko pojęte środowisko rodzinne, rówieśnicze i wychowawcze. Oddziaływania terapeutyczne skoncentrowane na system pomagają dziecku w utrwalaniu pozytywnych wzorców wychowawczych, nawiązywaniu prawidłowych relacji społecznych, podejmowaniu świadomych i odpowiedzialnych decyzji oraz przygotowaniu wychowanków do samodzielnego funkcjonowania po opuszczeniu placówki.
Środowisko rodzinne jest pierwszym i najbardziej naturalnym miejscem socjalizacji i szeroko rozumianej profilaktyki. Dlatego kluczowym jest współuczestnictwo rodziców i opiekunów prawnych w procesie edukacji wychowania i terapii. Warunkiem skuteczności naszych oddziaływań terapeutycznych jest kontynuowanie ich w środowisku rodzinnym wychowanka. Znaczącym elementem działań psychoedukacyjnych i korekcyjnych stosowanym przez nasz zespół specjalistów jest systematyczne urlopowanie podopiecznych w celu podtrzymywania więzi oraz nabywania umiejętności społecznych.
Z uwagi na feryjny charakter Ośrodka, założenia programu wychowawczo-profilaktycznego, program socjoterapii oraz zastosowanie metod terapii w nurcie systemowym przewiduje się obowiązkowe urlopowanie wychowanków w roku szkolnym 2024/2025 w następujących terminach:
| 
 Termin  | 
 uwagi  | 
| 
 20-23.09.2024  | 
 Dostępność zespołu terapeutycznego  | 
| 
 11-15.10.2024  | 
 Zebrania powołanych zespołów wychowawczych  | 
| 
 31.10-04.11.2024  | 
 Dni wolne z uwagi na święto  | 
| 
 29.11-02.12.2024  | 
 Dostępność zespołów wychowawczych – ocena efektywności podjętych oddziaływań  | 
| 
 20.12-07.01.2025  | 
 Zimowa przerwa świąteczna 02.01.2025 – praca zespołów wychowawczych 03.01.2025 – dostępność specjalistów/terapia online  | 
| 
 31.01 – 17.02.2025  | 
 Ferie zimowe  | 
| 
 14.03-17.03.2025  | 
 Praca zespołów wychowawczych/terapia online  | 
| 
 16.04-23.04.2025  | 
 Wiosenna przerwa świąteczna  | 
| 
 maj  | 
 Termin zostanie podany do końca września 2024  | 
| 
 18.06-23.06.2025  | 
 Praca zespołów wychowawczych/terapeutycznych – ocena efektywności podjętych działań  | 
*urlopowanie zaczyna się po zajęciach dydaktycznych (do godz.16.00)
*urlopowanie kończy się przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych (od.6.30-8.00)
Szczegółowe informacje dotyczące placówki, dokonań i sukcesów naszych wychowanków można znaleźć w zakładkach na naszej stronie internetowej.
Serdecznie zapraszamy.


